Buikspieren thuis trainen - Instant Health
54604
post-template-default,single,single-post,postid-54604,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-4.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Buikspieren thuis trainen

Buikspieren thuis trainen

Waarom buikspieren thuis trainen?

Voor het krijgen van een strakke buik kun je gemakkelijk je buikspieren thuis trainen. Voor het trainen van buikspieren zijn namelijk geen ingewikkelde machines nodig. Er zijn namelijk voldoende buikspieroefeningen voor thuis en dit bespaart je een duur abonnement bij de sportschool. Voor alle buikspieroefeningen geldt: Ga door tot je niet meer kan! Buikspieren trainen gaat om herhalingen en niet het gewicht. Vandaar dat het een zeer geschikte spiergroep is om thuis te trainen.

 

De beste buikspieroefeningen worden toelichten om een strakke buik te krijgen. Dit leggen we simpel uit door de buikspieren verdelen in: onderste buikspieren, schuine buikspieren en bovenste buikspieren. Door het aanhouden van deze buikspieroefeningen krijg je geheid een strakke buik.

 

Wat is de beste buikspieroefening voor je onderste buikspieren?

Leg raises

Alle buikspieroefeningen voor je onderste buikspieren hebben één ding gemeen, namelijk een opwaartse beweging van de benen. Een simpele maar zeer effectieve buikspieroefening is de leg raise. Bij deze oefening lig je languit op je rug op de grond en til je je benen tegelijkertijd de lucht in tot 90 graden. Bij het bereiken van 90 graden laat je je benen weer gecontroleerd zakken in de startpositie. Hou er rekening mee dat je je benen ten alle tijden bij elkaar houdt voor het beste resultaat. Dit herhaal je uiteraard tot je niet meer kan, waarna je overgaat naar de volgende buikspieroefeningen voor een strakke buik.

 

Wat is de beste buikspieroefening voor je bovenste buikspieren?

 

Toe touches

De volgende buikspieroefening lijkt op de vorige, je ligt namelijk wederom op de grond met je rug. Alleen dit keer blijven je benen in de lucht, waardoor de startpositie 90 graden is. Bij deze buikspieroefening raak je je tenen aan met je vingertoppen. Zorg hierbij wel ervoor dat je benen stil blijven in de 90 graden positie en beweeg alleen je bovenlichaam. Hierbij heb je maximale aanspanning op je bovenste buikspieren. Als dit nog niet lukt raak je je benen zo hoog mogelijk aan. Naarmate je bovenste buikspieren sterker worden kom je steeds dichterbij je tenen en dichterbij je doel, namelijk een strakke buik.

 

Wat is de beste buikspieroefening voor je schuine buikspieren?

Heel touches

Een simpele maar zeer effectieve oefening voor het trainen van je schuine buikspieren is de heel touch. Dit houdt in dat je plat op je rug ligt met je benen gebogen en je voeten plat op de grond. In dit geval moeten je voeten op schouderbreedte neer worden gezet. Wijs met beide armen in de richting van je voeten en probeer vervolgens per arm om en om je hiel aan te raken. Hierbij komt je bovenrug ietsjes van de grond. Herhaal dit tot je niet meer kan.

No Comments

Post a Comment